دکتر آقا تهراني: لنكراني هم نباشد، مصداق جديدي معرفي نمي‌كنيم
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
دکتر آقا تهراني: لنكراني هم نباشد، مصداق جديدي معرفي نمي‌كنيم
 

 

مرتضی آقاتهرانی دبيركل جبهه پايداري در گفت‌وگو با سایت مثلث‌آنلاين، رویکرد انتخاباتی جبهه پایداری را در صورت ردصلاحیت یا حضور نیافتن لنکرانی در انتخابات تشریح کرد.

آیا احتمال دارد که آقای کامران باقری لنکرانی به جمع آقایان زاکانی و جلیلی بپیوندد تا به لحاظ اشتراک گفتمانی که با آنها دارد یک نفر نماینده آن گفتمان در انتخابات ریاست جمهوری باشد؟

من از نظر شخص آقای لنکرانی مطلع نیستم اما پایداری با کسانی وحدت گفتمانی دارد و این وحدت گفتاری امر خوبی است.

اگر از یک گفتمان دو نماینده پا به میدان رقابت سیاسی پیش رو بگذارند،‌ باعث نمی شود سبد رای آن گفتمان بشکند؟

باید دید افراد یادشده از فیلتر شورای نگهبان عبور می کنند، در این صورت چند نفر در میدان باقی می مانند،‌ معتقدم هنوز آرایش نامزدها معلوم نیست.

شما می گویید باید منتظر اعلام رأی شورای نگهبان بود، اینجا سوال پیش می آید که آیا امکان دارد از میان آقایان لنکرانی، جلیلی و زاکانی فردی ردصلاحیت شود؟

من عضو شورای نگهبان نیستم که بدانم این شورا چه تصمیمی می گیرد.

خبری در برخی رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه احتمال ردصلاحیت آقای لنکرانی افزایش یافته، صحت دارد؟

اصلا این طور نیست؛ چون آقای لنکرانی رجل سیاسی و مذهبی است مگر اینکه نظر دهند آقای لنکرانی خدایی نکرده رجل مذهبی نیست. در این صورت باید دید تعریف رجل مذهبی از نظر آنها چیست.

اگر آقای لنکرانی به نفع نامزد دیگری انصراف دهد یا به هر دلیل کارت ورود به صحنه نگیرد، جبهه پایداری روی مدل دومی فکر کرده است؟

پایداری روی انتخاب آقای لنکرانی خیلی فکر کرد او برنامه دارد. پایداری در انتخاب گزینه خود تلاش کرد تا اگر از نامزدی حمایت می کند وی فردی برنامه محور باشد برهمین اساس 5 یا 6 ماه کار فشرده کرد تا کتاب برنامه دولت آینده آماده شد بنابراین لنکرانی ناگهانی و لحظه ای تصمیم نگرفت که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. ضمن آنکه پایداری سوابق لنکرانی و سایر کاندیداها را نیز بررسی کرد تا به حدنصاب درستی برسد، حتی پایداری ترس نداشت که اگر به گزینه نرسید آن را علنی کند به عبارت دیگر خیلی صریح عدم رسیدن به مصداق را اعلام می کرد، حتی یک راهکار پیشنهادی این بود که ما چند نفر را به عنوان نامزد صالح اعلام کنیم و انتخاب را به مردم واگذار کنیم ولی این پیشنهاد نشد و شورای مرکزی به اصلح بودن لنکرانی رأی داد و روی همین مدل ادامه می دهد. حالا اگر لنکرانی نباشد، قاعدتا پایداری دوباره بررسی خواهد کرد اگر به اصلح دیگری رسید معرفی می کند وگرنه از کسی در انتخابات حمایت نمی کند.

فعلا مصادیق دیگر را بررسی نمی کنید؟

خیر، جبهه پایداری برنامه دیگری ندارد، چون شورای مرکزی جبهه سخت گیری هایی در تعیین نامزد اصلح دارد، اولا همه 22 عضو شورای مرکزی باید بر سر حمایت از یک نامزد به اجماع برسند و روی او توافق کامل صورت گیرد حالا اگر یک نفر قبول نکند، جبهه آن گزینه را کنار می گذارد. تازه بعد از اینکه همه شورای مرکزی نامزدی را تأیید کرد آن وقت شورای فقهای جبهه باید او را تأیید کند حالا اگر فقها هم او را تأیید نکنند باز نمی توان نامزدی را معرفی کرد.

براساس صحبت شما اگر پایداری به مصداق دیگری بعد از لنکرانی نرسد، چه تصمیمی می گیرد؟

پایداری مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت می کند و دیگر مصداق معرفی نمی کند و امیدواریم انتخاباتی خیلی آبرومند برگزار شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها